Po učnem načrtu za devetletno osnovno šolo učenci v vsakem razredu skupinsko najmanj štirikrat letno prisluhnejo predmetu Knjižnično informacijsko znanje, ki se izvaja z medpredmetnim povezovanjem. Znanja in spretnosti, ki jih učenec razvije v okviru knjižničnih informacijskih znanj v osnovni šoli, omogočajo in spodbujajo aktivno pridobivanje in uporabo informacij ter oblikovanje kakovostnega znanja na različnih področjih, kritično in ustvarjalno razmišljanje o pridobljenih informacijah ter izražanje čustev in misli.
CILJI KNJIŽNIČNIH INFORMACIJSKIH ZNANJ | |
1. razred |
· spoznajo knjižnico kot osredno kulturno in informacijsko središče · spoznajo vrste gradiva, naučijo se pravil vedenja v knjižnici in izposoje gradiva · seznanijo se s programom knjig za bralno značko |
2. razred |
· spoznajo knjižnično ureditev in abecedno razvrstitev knjižničnega gradiva · se znajo sami orientirati v knjižnici ter samostojno izbirati gradivo za bralno značko · spoznajo in ločijo glavne ustvarjalce ter ločijo prozo in poezijo |
3. razred |
· ločujejo med leposlovnih in strokovnim gradivom · ločujejo med umetno in ljudsko pravljico · poznajo razlike med splošno in šolsko knjižnico |
4. razred |
· spoznajo temeljna izhodišča za ureditev gradiva po strokah · razumejo postopek nastanka knjige, usvojijo pojme povezane s knjižnimi ustvarjalci in se seznanijo z različnimi vrstami založb in knjigarn · sodelujejo pri pogovorih o knjigah in kulturnih dogodkih |
5. razred |
· razlikujejo med tiskanimi in elektronskimi informacijskimi viri · s pomočjo bibliografskih elementov se učijo locirati knjižnično gradivo · pripravijo kulturni dogodek v knjižnici (razstava, tekmovanje …) |
6. razred |
· spoznajo klasifikacijski sistem UDK in se usposabljajo za iskanje strokovnega gradiva · spoznajo referenčne vire · seznanjajo se z novitetami za svoje starostno obdobje |
7. razred |
· spoznajo različne tipe periodičnih publikacij na različnih medijih · spoznajo pojme intelektualna lastnina, plagiat, citat, citiranje · naučijo se izdelati plakat in seminarsko nalogo ter ga znajo pravilno predstaviti |
8. razred |
· spoznajo Cobiss/Opac · spoznajo različne podatkovne baze · znajo uporabljali referenčne vire, predvsem slovarje |
9. razred |
· znajo uporabljati informacijske vire za samostojno reševanje problemov · razvijajo kritično mišljenje o pridobljenih informacijskih virih · seznanijo se z delovanjem Narodne in univerzitetne knjižnice v Ljubljani |