KINODVOR : Okoljski aktivizem: kako naj se na to odzove šola?
Člani ECO-us support tima smo se 25. 11. 2019 udeležili strokovnega srečanja in ogleda filma Bojevnica. Po ogledu filma je sledil pogovor o nujnosti okoljskega aktivizma in kako naj se na to stanje odzove šola. Pogovor je vodil redni profesor dr. Robi Kroflič, njegovi sogovornici pa sta bili gimnazijka in predstavnica gibanja Mladi za podnebno pravičnost Žana Radivo ter klimatologinja in redna profesorica na Biotehniški fakulteti dr. Lučka Kajfež Bogataj.
Zapisala: Maja Bergant
Izvedba projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina predstavitve je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Od 4. 11. do 8. 11. smo se učitelji Maja Bergant, Mateja Majhen in Renato Planinšek udeležili 1. mednarodnega srečanja timov partnerskih šol v projektu ECO-us support v Estoniji. Srečanje je potekalo na severovzhodu te baltske države, natančneje v mestu Kohtla-Järve. Bili smo v družbi Estoncev, Grkov, Bolgarov, Italijanov, Turkov in tudi dveh Špank. Govorili smo o ekologiji na področjih, kjer smo lahko mi sami prijaznejši do okolja.
Najprej smo obiskali prostore zgoraj omenjene občine, kjer so nam med drugim povedali, da veliko vlagajo v izobraževanje mladih, manj pa v zunanje arhitekturne lepotne popravke mnogih stavb. O prvem smo se lahko prepričali kasneje na naslednjih obiskih šole in vrtca, slednje pa je bilo mogoče opaziti ob mnogih korakih. Ker se ta kraj nahaja blizu ruske meje, smo hitro ugotovili, da se ruski jezik zelo pogosto uporablja. Vrtca sta dva, eden je za rusko govoreče otroke, drugi pa za estonsko govoreče. Vrtec, ki smo ga obiskali za obiskom občinskih prostorov, je lepo urejen in vsebuje mnoge igrače in učila. Na skoraj vsakem koraku so nas spremljali takšni ali drugačni izdelki otrok na temo ekologije. Veliko so ustvarjali iz odpadne embalaže. Otroci so v vrtcih oblečeni v kratke hlače in kratke rokave. Premorejo pa tudi bazen, ki ga uporabljajo. Navzoči udeleženci smo bili deležni tudi prisrčnega nastopa malih varovancev vrtca, kjer so nam pokazali plesne in pevske sposobnosti, predvsem pa so pokazali odlično ozaveščenost o varovanju in ohranjanju čistosti našega planeta. Sledil je obisk »Avinurme centra«, gre za objekt, ki vsebuje mnoge izdelke, ki so narejeni iz lesa. Nekaj smo ustvarili tudi sami.
Naslednji dan smo najprej pregledali logotipe našega projekta, ki so jih pretežno izdelali učenci iz sodelujočih držav, nato pa smo obiskali šolo v kraju Kohtla-Järve. Učenci so nas prijazno sprejeli, nam tudi zapeli in niso se pustili motiti, ko smo si ogledovali njihove učilnice in druge prostore, ki so večinoma lepo in vsebinsko dobro urejeni. Spet se je videl njihov poudarek na urejenosti in opremljenosti učilnic, hodniki pa so bili bolj skromni. Šola prav tako premore bazen, ki ga lahko uporabljajo recimo v prostem času.
Napotili smo se tudi v mesto Narva, ki je tik ob meji z Rusijo. Tam stoji grad Narva (le-tega smo tudi obiskali, saj je v njem urejen muzej), iz katerega se jasno vidi Rusija, saj je oddaljena le nekaj metrov. Na tem območju državno mejo predstavlja reka Narva.
V zadnjem delu izobraževanja smo še enkrat obiskali vrtec, kjer so nam pokazali napredne elektronske pripomočke, ki jih uporabljajo. Za konec pa je sledil obisk muzeja človeštva, ki je za mnoge izmed nas predstavljal posebno popestritev in nam postregel z mnogimi različnimi vedenji, ki se tičejo človeka v najširšem pomenu.
Preostanek časa smo namenili ogledu glavnega mesta Tallinn, ki nas ni razočaral. Na vreme, ki je tam precej hladnejše kot pri nas, pa smo se ustrezno in dobro pripravili.
Zapisal: Renato Planinšek
Izvedba projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina predstavitve je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.