Ano Šum in Gracielo Đurđić, učenki 7. b razreda, poleg prijateljstva druži tudi ljubezen do konjev. V letošnjem šolskem letu pa sta edini učenki naše šole, ki sta se odločili, da svoje interesno področje proučita s pomočjo raziskovalne naloge. Po treh mesecih intenzivnega dela, sta pod mentorstvom učiteljice naravoslovja, Eve Gašperšič in somentorstvom socialne pedagoginje, Barbare Čampa, izdelali nalogo s področju psihologije, z naslovom »Terapija s konji kot pomoč mladostnikom«.

S pomočjo raziskovalne naloge sta želeli spoznati:
• svet terapevtskih konj;
• svet mladostnikov s težavami / motnjami (depresija, učne in vedenjske težave, motnje pozornosti in hiperaktivnosti (ADHD), avtizem idr.);
• terapijo s konji in kako vpliva na mladostnike s čustveno – vedenjskimi motnjami;
• prepoznavnost terapije s konji na naši šoli;
• in želeli prispevati k večji prepoznavnosti tovrstne terapije.

Da bi pridobili podatke o vplivu terapije s konji na težave mladostnikov, sta izvedli intervju z dvema terapevtkama, z go. Ajdo Čampa iz Mladinskega klimatskega zdravilišča Rakitna in z go. Nino Korošec Mladenović iz Konjeniškega kluba Celje. Izvedli sta tudi anketo med učenci 7., 8. in 9. razreda naše šole. Z anketo sta hoteli izvedeti, če imajo oziroma se zavedajo svojih težav, s kakšnimi težavami se srečujejo in kasneje še, če bi se v primeru resnejših težav, s katerimi se srečujejo kot najstniki, zatekli k terapiji s pomočjo konj. Z anketo sta hoteli izvedeti, če so najstniki na naši šoli sploh seznanjeni s to vrsto terapije kot eno izmed možnosti pomoči pri čustveno-vedenjskih težavah. V nalogo sta vključili tudi opis primera dečka, učenca naše šole, ki je bil deležen terapije s konji v okviru programa Šole zdravega odraščanja v Mladinskem klimatskem zdravilišču Rakitna in ki predstavlja primer dobre prakse pozitivnega delovanja te vrste terapije.

Rezultati raziskovalne naloge so pokazali, da terapija s konji izjemno pozitivno vpliva na psihosocialne funkcije mladostnikov (na samopodobo, premagovanje strahov, samozavest, na reševanje konfliktov, odnose z drugimi…) Konj sodeluje pri terapiji kot posrednik med terapevtom in klientom. Terapevt opazuje vedenje konja, saj je konj zrcalo klientovega vedenja in počutja med opravljanjem različnih aktivnosti. Intervjuvanki sta povedali, da preko dela s konji doživijo popravilno izkušnjo, ki jo lahko prenesejo v vsakdanje življenje. Po končani terapiji opazita pri mladostnikih umirjenost, srečo, obe pa poudarita, da se najstniki bolj odprejo in povežejo. Anketa je pokazala, da med 115 anketiranimi učenci naše šole, tretjina njih meni, da ima čustvene oz. vedenjske težave. Čeprav ima večina vprašanih sicer rada živali, se je pa skoraj 60% učencev opredelilo, da se za terapijo s pomočjo konjev ne bi odločili oz. razbrati je bilo tudi, da zanjo niti niso slišali.

Med raziskovanjem sta učenki v bližnji soseščini šole obiskali tudi Ranč Štal’ca – šolo jahanja pod Golovcem in tako tudi sami doživeli blagodejne učinke druženja s konji. Nekaj utrinkov smo strnili v kratkem VIDEU.

Po oddaji naloge v pisni obliki v ocenjevanje, so sledile temeljite priprave na zagovor in predstavitev naloge pred ocenjevalno komisijo, ki sta se zgodila v četrtek, 23. 3. 2023, na OŠ Riharda Jakopiča, na 36. srečanju mladih raziskovalcev in njihovih mentorjev, ki je bilo hkrati tudi regijsko srečanje tekmovanja mladih raziskovalcev Slovenije za osnovne in srednje šole. Potekalo je pod sloganom “Zaupajmo v lastno ustvarjalnost.” Letos se je srečanja udeležilo 92 osnovnošolskih in 76 srednješolskih raziskovalnih in seminarskih nalog. Naši raziskovalki sta svojo nalogo predstavili suvereno ter uspešno odgovarjali na vprašanja ocenjevalne komisije. Raziskovalno ekipo je s svojo prisotnostjo na tekmovanju podprla in počastila pomočnica ravnateljice, Karmen Tič. Naši raziskovalki sta trenutno v nestrpnem pričakovanju morebitne uvrstitve na državno tekmovanje. Naj povemo, da je bila v kategoriji nalog s področja psihologije konkurenca kar velika – med osmimi, ki so bile predstavljene, bodo izbrane le tri. Držimo pesti!

Za konec pa postrezimo kar z mislimi, s katerimi sta svojo predstavitev zaključili Ana in Graciela:
»Pisanje te raziskovalne naloge nama je razširilo obzorja in naju opremilo z mnogimi informacijami. Omenili sva že, da naju konji zanimajo in so nama všeč. Od raziskovalne izkušnje dalje pa sva jih zagledali še v drugačni luči. Ker je mladostništvo obdobje z mnogimi izzivi, si želiva, da bi bilo druženje s konji lahko dostopno širši množici, tudi iz finančnega vidika. Ne samo kot terapija, ampak tudi kot prostočasna dejavnost, ki bi nas trgala stran od tipkovnic in ekranov. Sporočilo najine raziskovalne naloge, pa je lepo povzeto v misli neznanega avtorja, ki pravi: “Konji nam posodijo krila, ki jih ljudje nimamo”.

S klikom na povezavo lahko v priponki preberete še INTERVJU.pdf o tem, kako sta učenki doživeli svojo prvo raziskovalno (pre)izkušnjo. Vabljeni tudi k ogledu fotogalerije.

Za raziskovalni tim zgodbo povzeli
                 Eva Gašperšič in Barbara Čampa

(Skupno 376 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost